Przegląd 5 najciekawszych diet odchudzających. Wybierz najlepszą dla siebie!

W dzisiejszych czasach diety odchudzające towarzyszą na co dzień wielu kobietom, które chcą w ten sposób osiągnąć efekt idealnej sylwetki. W przeciągu ostatnich kilkunastu lat pojawiło się prawdopodobnie kilkadziesiąt nowych diet, które cieszyły się u pań większą lub mniejszą popularnością. Prawda jest jednak taka, że tylko kilka z nich zainteresowało naszą redakcję na tyle, by przyjrzeć im się z bliska. Przedstawiamy zatem 5 najciekawszych naszym zdaniem diet ostatnich lat!

Dieta koktajlowa - modna dieta odchudzająco-oczyszczająca

Dieta koktajlowa to zdecydowane potwierdzenie tego, że nie każda dieta odchudzająca musi być męcząca, nudna i pozbawiona smaku. Picie koktajli z warzyw i owoców z dodatkiem mleka, jogurtu czy świeżych przypraw to doskonały sposób nie tylko na zrzucenie zbędnych kilogramów, ale też oczyszczenie organizmu i dostarczenie mu niezbędnych witamin i minerałów. Ponadto dieta ta doskonale wpływa na kondycję włosów i skóry oraz poprawę naszego ogólnego samopoczucia. Dieta koktajlowa nie oznacza jednak, że przez cały czas jej trwania, to znaczy 7-14 dni, możemy spożywać wyłącznie koktajle ze zmiksowanych warzyw lub owoców – jak najbardziej możemy się w tym przypadku wspierać chudym mięsem, rybami, ciemnym pieczywem czy otrębami. Ważne jednak, by koktajle stanowiły podstawę każdego spożywanego przez nas posiłku.

Spodziewane efekty diety: spadek wagi o 2-3 kilogramy + widocznie zmniejszona objętość brzucha i bioder.

Dieta 5 czynników - zdrowa dieta odchudzająca

Dieta 5 czynników to specjalna kombinacja treningu oraz sposobu odżywiania, która pozwala na pozbycie się zbędnego tłuszczu przede wszystkim w okolicy pośladków i ud. Jest to kompleksowy program odchudzający łączący się z prostymi ćwiczeniami, który pomaga schudnąć, a przy tym nie naraża nas na wilcze napady głodu. Dieta w całości opiera się na magicznej liczbie 5, która dokładnie oznacza:

  • 5 tygodni trwania diety, podczas której możemy zgubić nawet 7 kilogramów, a ponadto uczymy się zdrowego stylu życia i prawidłowego komponowania posiłków,
  • 5 spożywanych dziennie posiłków – to bardzo ważna zasada diety, która ogranicza ryzyko wilczych napadów głodu i podjadania pomiędzy posiłkami. Obiad powinien opierać się na węglowodanach i białkach oraz surowych warzywach, kolacja na białkach i warzywach, zaś śniadanie powinno być bogate w węglowodany i witaminy, dzięki którym dostarczymy organizmowi energii na cały dzień. Pomiędzy głównymi posiłkami należy pamiętać o 2 przekąskach, które powinny stanowić niskokaloryczne koktajle, jogurty czy owoce.
  • 5 składnikowe posiłki – przygotowane przez nas dania powinny składać się ze zdrowych tłuszczów, błonnika, węglowodanów o niskim indeksie glikemicznym, niskotłuszczowego białka oraz napoju bez dodatku cukru (najlepiej sok ze świeżych warzyw lub woda). Dieta powinna być tak skomponowana, by nie przekraczała 1400-1500 kcal.
  • 5 x cheat day – raz w tygodniu możemy pozwolić sobie na “dzień oszustwa”, podczas którego możemy spożywać produkty spoza menu diety. Wszystko jednak w ramach zdrowego rozsądku!
  • 5 + 20 min dziennego treningu – codzienna dawka ruchu pozwoli nam szybciej zrzucić zbędne kilogramy i uzyskać efekt wymodelowanej sylwetki. Najlepiej postawić na trening oddziałujący na różne partie ciała.

Spodziewane efekty diety: spadek wagi nawet o 7 kilogramów + wyrzeźbione ciało

Dieta jogurtowa - lekka dieta odchudzająca

Dieta jogurtowa, jak sama nazwa wskazuje, opiera się głównie na spożywaniu jogurtów lub dań przygotowanych na bazie tego produktu. Jogurt możemy jednak z powodzeniem zastąpić czasami kefirem, zaś do posiłków dodawać takie produkty, jak: owoce, muesli, otręby czy pieczywo. Jest to dieta, która pozwoli zrzucić zbędne kilogramy, sprawi, że poczujemy się lżej, a dodatkowo dostarczy organizmowi łatwo przyswajalne białko, witaminy fosfor i wapń. Bardzo ważne jest jednak to, by wykorzystywać do diety tylko te produkty mleczne, które zawierają żywe kultury bakterii i normalną lub odtłuszczoną formę. Dlatego nie sprawdzą się w tym przypadku maślanki, które zawierają więcej tłuszczu i węglowodanów niż pozostałe produkty. W związku z tym, że jest to dieta dość monotonna, w ramach obiadu możemy zrezygnować z samego jogurtu na rzecz gotowanego chudego mięsa lub ryby. Dieta trwa 14 dni, ale już po 3-5 dniach jej stosowania można zauważyć pierwsze efekty!

Spodziewane efekty diety: spadek wagi nawet o 6 kilogramów + większa odporność organizmu i wzmocnienie układu nerwowego

Dieta chronometryczna - uzależniona od pory dnia

Twórcy diety chronometrycznej założyli, że aktywność naszego organizmu zmienia się wraz z porą dnia, co oznacza, że powinniśmy spożywać inne rodzaje produktów o różnych porach dnia. Do południa nasze posiłki mogą być nieco bardziej kaloryczne, gdyż nasz organizm będzie w stanie spalić je w ciągu dnia. Te same produkty spożywane wieczorem mogą zaś przyczynić się do magazynowania tłuszczu. Jest to wyjątkowa dieta, bowiem nie zabrania i nie nakazuje jedzenia konkretnych produktów, zaś wymaga jedynie dostosowania się do pewnych ogólnych zasad. W ciągu dnia powinniśmy spożywać 3 główne posiłki + skromny podwieczorek, zaś głównym założeniem diety jest to, by produkty bogate w tłuszcz i węglowodany spożywać jedynie do południa, natomiast w późniejszych porach dniach systematycznie przestawiać się na potrawy lekkostrawne. Jest to dieta długoterminowa (o nieograniczonym czasie stosowania), którą warto jednak przysposobić na stałe, by nie tylko uzyskać pożądane efekty, ale też je utrzymać. Pamiętajmy jednak, że w tym przypadku ważna jest aktywność fizyczna i maksymalne ograniczenie produktów wysokoprzetworzonych!

Spodziewane efekty diety: efekty uzależnione od indywidualnego bilansu energetycznego posiłków oraz poziomu aktywności fizycznej

Dieta pudełkowa - dieta gwiazd, sportowców i osób zabieganych

Jadłospis przygotowany przez dietetyków, odpowiednio zrównoważona kaloryczność produktów i co najważniejsze: gotowe posiłki na cały dzień, dostarczone przez kuriera pod same drzwi! Duża wygoda dla odchudzającego i pewność, że spożywane przez niego posiłki są po prostu zdrowe – to ogromna zaleta diety, która w ostatnim czasie stała się tak popularna. Niestety należy ona też do jednych z droższych diet – dzienny koszt diety pudełkowej to nawet 40-50zł, co może stanowić spory miesięczny wydatek, jednak sprawdzi się idealnie dla osób, które na co dzień nie mają czasu na gotowanie.

Spodziewane efekty diety: efekty uzależnione od indywidualnego bilansu energetycznego posiłków oraz poziomu aktywności fizycznej

DIETA, KTÓRA NAPRAWDĘ DZIAŁA

Żadna z powyżej wymienionych diet nie zadziała, jeżeli nie zastosujecie podstawowych reguł podczas odchudzania.

 

9 Ocena

Zajrzyj do nas na Facebook.
Projekt i realizacja
Fitness & Health
Logo